loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مکتب دیکتاتورها

ناشر ماهی

نویسنده اینیاتسیو سیلونه

مترجم مهدی سحابی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 256

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 61022 10003022
130,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در آستانه جنگ جهانی دوم، یک جوجه دیکتاتور آمریکایی به اروپا آمده تا از تجارب طولانی اروپایی ها در زمینه دیکتاتوری درس بگیرد، به آمریکا برگردد و در آنجا هم یک نظام استبدادی برقرار کند. برای فراگیری شگردها و رموز دیکتاتوری، به سراغ کسی می رود که عمری را به مبارزه با استبداد گذرانده است، چرا که منطق حکم می کند که «حقیقت از زبان دشمن شنیده شود».
«مکتب دیکتاتورها» به زبانی شیرین و موشکافانه شرح این جلسات درس دیکتاتور آمریکایی است. بیان طنزآلود و در عین حال بسیار عالمانه آن از والاترین سنت استعماری اروپا پیروی می کند و از این نظر می توان آن را با برجسته ترین آثار جدلی ولتر و برنارد شاو، و نیز با شهریار ماکیاولی مقایسه کرد.

«اینیاتسیو سیلونه»، (زادهٔ ۱ مه ی ۱۹۰۰ – درگذشتهٔ ۲۲ اوت ۱۹۷۸) از نویسندگان معاصر ایتالیا است، که در روستای «پِشینا» از بخش «اَبروتزو» به دنیا آمد.
سیلونه دوران کودکی را با فقر و تنگدستی گذراند و در زمین لرزه سال ۱۹۱۵ ایتالیا پدر و مادر و پنج برادر خود را از دست داد. در ۱۹۲۱ به حزب کمونیست ایتالیا پیوست و با دستگاه فاشیستی موسولینی به مبارزه پرداخت. در ۱۹۲۷ سفری به شوروی کرد و پس از بازگشت از آن سفر مانند همکاران دیگر خود آندره ژید و آرتور کوستلر و غیره راه مستقلی در پیش گرفت، چنان که در ۱۹۳۰ از حزب کمونیست استعفا داد. وی به علت فعالیتهای سیاسی ناگزیر شد در ۱۹۳۰ به سویس بگریزد و شاهکارهای خود مانند «نان و شراب» و «فانتامارا» و «دانه زیر برف» و «یک مشت تمشک» و «رازلوک» و «روباه و گل های کاملیا» را در آن دیار به رشته تحریر کشید. سیلونه در زمان جنگ جهانی دوم به وطن خود بازگشت و در نهضت زیرزمینی ضد فاشیسم علیه حکومت موسولینی مبارزه کرد.

در سال ۲۰۰۰ دو تاریخنگار ایتالیایی به نام های داریو بیوکا و مائورو کانالی اسنادی را منتشر کردند که نشان می داد سیلونه از سال ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۰ با نام مستعار سیلوستره برای پلیس فاشیستی ایتالیا خبرچینی می کرده است. انتشار این اسناد جنجال فراوانی برانگیخت. مطابق این اسناد پیوستن سیلونه به حزب کمونیست به قصد نفوذ در این سازمان بود، و او در دستگیری بخشی از رهبران حزب کمونیست نقش مهمی ایفا کرد.

«مکتب دیکتاتورها» همزمان با «نان و شراب» نوشته شده است و همانند آن، نخستین بار به زبان آلمانی در زوریخ انتشار یافت. این کتاب ۲۴ سال بعد، یعنی در سال ۱۹۶۲، برای اولین بار به زبان ایتالیائی در این کشور منتشر شد و مانند آثار پیشین سیلونه به دست خودش مورد تجدید نظر کلی قرار گرفت. ترجمهٔ فارسی از متن نهایی کتاب، که در سال ۱۹۷۹ چاپ شد، انجام گرفته است.

کتاب داستان دو آمریکایی مشکوک و عجیب را تعریف می کند که برای یادگیری رموز دیکتاتور شدن به اروپا سفر کرده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما