loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عرفان و دعا در نهج البلاغه

درس نوشتار 28

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده حسین رحیم زاده خراسانی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 242

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 61123 10003022
80,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

صاحب این اثر در شانزده درس، بیانات و کلمات عرشی مولای متقیان امام علی (ع) را تنظیم، تبویب و به اختصار شرح می دهد.

این درسنامه با مباحثی مقدماتی درباره کلیات علم عرفان و تمایز آن با علوم متقارن آغاز می شود و مبحث عرفان در نهج البلاغه را در زیر فصل های: معرفت بالله و فایده، ضرورت، مراتب، امکان و راههای وصول به معرفت دنبال می کند.

آنگاه مبحث هستی شناسی را درباره حقیقت و عوالم هستی طرح و پس از آن دومین سرفصل مهم عرفان یعنی انسان شناسی را در عناوین موطن و منزل انسان، حقیقت دنیا به عنوان مسکن و موطن انسان و بالاخره مبحث انسان کامل و مقام و منزلت او را در عرفان نظری بحث می کند.

پس از آن مباحث عرفان عملی در ضرورت، راه ها، مراحل و مراتب سیر و سلوک تبیین و مبحث عرفان را با طرح و بحث در مقامات عرفانی خاتمه می بخشد.

فصل آخر این درسنامه به مباحثی درباره دعا شامل معنا و مفهوم و جایگاه، عناصر و اجزای تشکیل دهنده، اغراض و هدف و انواع دعاهای سیاسی، اجتماعی، مناجات و ابتهال و راز و نیازهای وارده از امام علی (ع) اختصاص دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما