loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صفر تا صد مصاحبه در فیلم مستند

ناشر سوره مهر | پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی

نویسنده محمد دیماسی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 152

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در گذشته اکثر مستندسازان به دلایل مختلف نسبت به مصاحبه نگاهی منفی داشتند. یکی از مهم ترین دلایل آن ها این بود که مصاحبه را از زیبایی های هنری عاری می دانستند و اصطلاح «کله های سخنگو» را به آن اختصاص می دادند؛ اما امروزه مصاحبه به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای روایت، جایگاه خود را در عرصه ی مستندسازی تثبیت کرده است. وجود این اهمیت برای مصاحبه، عدم توجه به برخی از نکات مهم و همچنین اشتباهات رایج در امر مصاحبه، باعث شد که این کتاب با هدف معرفی تکنیک ها و نحوه درست انجام یک مصاحبه تصویری نگاشته شود.

در این اثر، صفر تا صد نکات گرفتن یک مصاحبه مناسب برای فیلم مستند از شناخت و الفبای مصاحبه تا مسائل حرفه ای آن در هر مرحله از انجام کار آورده شده است. محتوای این کتاب، برآیندی هوشمندانه از هنر مستندسازی و فنون مصاحبه در مطبوعات است که در مصاحبه ی تصویری ارتباط قابل توجهی بین آن ها وجود دارد. همچنین گذشته از مسائل فنی و نظری در باب مصاحبه، به برخی از نکات اخلاقی نیز اشاره شده است تا چراغی برای راهنمایی مستندسازان در پیچ و خم چالشهای اخلاقیِ پیش آمده در تولید فیلم مستند باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما