loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مستندشناسی: از نظریه تا گونه شناسی

ناشر سوره مهر | پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی

نویسنده آرین طاهری

مستندساز احمد ضابطی جهرمی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 172

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 61148 10003022
25,000 23,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مبحث گونه شناسیِ [ارائه شده در این] کتاب، گرچه مبحث تازه ای نیست، لیکن تفاوت دیدگاه نظریه پردازان و پژوهشگران ایرانی و غیرایرانی فیلم مستند را بر مبنای تفاوت در معیارهای آنها برای طبقه بندی گونه های مستند، به خوبی روشن و تفسیر می کند و نهایتاً معلوم می دارد که تفاوت و تمایز در تعاریف و دیدگاه های متنوع در هستی شناسی فیلم مستند، از کجا و از چه انتظارات و برداشت هایی ناشی شده است. دیگر توفیق شایان توجّه کتاب که پیشینه پژوهشی کمرنگی در متون تألیفی پژوهشگران ایرانی سینمای مستند دارد، پرداختن به مقوله مهم و ضروری هنرهای بلاغی (معانی، بدیع و بیان) در فیلم مستند است که البتّه مقوله ای گسترده و نسبتاً پیچیده است، امّا در حد تعیین یک چهارچوب کلّی و سنجیده برای طرح آن، آغاز مناسبی در این کتاب دارد. دیگر دستاورد کتاب، مدل سه بعدی وضع شده برای مطالعه (شکلی و غیرشکلی) فیلم مستند در انواع طبقه بندی هاست که در بخش چهارم کتاب آمده است.

جای خرسندی و امیدواری است که این پژوهش با اندیشه و قلم جوان دانش آموخته ای در رشته تلویزیون و ارتباطات به انجام رسیده که ظهور نسل جدیدی از پژوهشگران مستعد و اندیشمند را در کشور ما که برخوردار از بینش تحلیلی و آگاه از موازین پژوهش علمی هستند، در عرصه پژوهش های تخصصی رسانه ای نوید می دهد. یقیناً مطالعه این کتاب به منظور کسب شناخت و یا گسترش بینش علمی و نظری از فیلم مستند، برای علاقه مندان جدّی هنر سینما، بویژه برای دانش پژوهان سینمای مستند، مستندسازان و دانشجویان رشته های سینما، تلویزیون و ارتباطات بسیار سودمند است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما