loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وحی و نبوت از نگاه آکوئیناس و ملاصدرا

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 61214 10003022
105,000 94,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نبوت از مهم ترین مسائل ادیان ابراهیمی است. از این رهگذر دو فیلسوف برجسته مسیحیت و اسلام یعنی آکوئیناس و صدرالمتألهین درصدد تبیین نبوت و نحوه اتصال شخص نبی به عوالم غیب بوده اند. در این راه به واژه شناسی نبوت و وحی، مبانی متافیزیکی وحی و نبوت، اثبات نبوت، چگونگی اتصال نبی با منبع وحی، فرشته به مثابه واسطه وحی، مراتب انبیاء و ساحت زبانی وحی پرداخته می شود. ملاصدرا از نبوتی سخن می گوید که بر طبق آن عقل و وحی و کشف نه تنها سازگار هستند، بلکه منشأ واحدی دارند. حال آنکه توماس در مسئله نبوت، میان عقل و وحی جدایی انداخته و بستر سکولار شدن فلسفه را فراهم می کند.

مهم ترین مقصود این کتاب، نمایاندن نحوه تبیین پدیده وحی و القای علم نبوی نزد آکوئیناس و ملاصدرا به عنوان دو متفکر برجسته سنت و مسیحیت و اسلام است و بررسی پاسخ های آنها به مسائلی نظیر چیستی علم پیامبرانه، سنخ دانش نبوی، نقش فرشته پیام رسان در القای وحی و وحی در ساحت زبان است؛ همچنین بیان نوآوری های این دو فیلسوف در مسئله وحی و نبوت است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما