loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرار از موصل: خاطرات شفاهی محمدرضا عبدی

4.7 (3)

ناشر سوره مهر

نویسنده حسین نیری

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 166

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب فرار از موصل: خاطرات شفاهی محمدرضا عبدی، شامل خاطرات داستانی نقل شده محمدرضا عبدی آزاده ایرانی است که توانسته بود در همان سال‌های ابتدای جنگ پس از اسارت از اردوگاه موصل فرار کرده و خود را به ایران برساند وی از اهالی روستای قمشه ماهیدشت از توابع کرمانشاه است.

محتوای خاطرات کتاب فرار از موصل درباره مطالب ذیل می باشد:
محل تولد، دوران کودکی، دوران تحصیل، دوران قبل از انقلاب و تظاهرات مردمی، دوران اوایل جنگ و حمله عراق به شهرهای مرزی و بمباران شهر کرمانشاه، درگیری با دشمن در منطقه قصرشیرین، نحوه اسارت در دست عراقی‌ها، برخورد نیروهای عراقی در روزهای اول اسارت و انتقال به زندان‌ها و اردوگاه‌های بغداد و موصل، اوضاع بد بهداشت و غذا، سرکشی صلیب سرخ از اردوگاه، ورزش در اسارت، انجام فرایض دینی چون نماز و روزه و عزاداری در اسارت،
درگیری اسرا با نیروهای بعثی و به شهادت رسیدن عده ای، نحوه تهیه ابزار و آلات و وسایل مورد نیاز از انبارهای دشمن، فکر فرار و طرح نقشه، نحوه فرار از طریق پارکینگ اردوگاه و گذشتن از روستاها و مناطق سخت و تهیه غذا در مسیر فرار، کمک اهالی روستاها و شیعیان در فرار، تماس تلفنی از عراق با خانواده و گذشتن از مناطق کوهستانی و رسیدن به مرزهای ایران و پیوستن به سپاه اشنویه و در پایان کتاب نیز تصاویر و مدارک دوران اسارت به همراه زیرنویس ارائه شده است.

کتاب فرار از موصل، خاطرات شفاهی محمدرضا عبدی است که به قلم حسین نیری منتشر شده است و در انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما