loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قهرمانان انقلاب 10: به کی می گن قهرمان؟ (روایتی داستانی از زندگی شهید سید علی اندرزگو)

ناشر سوره مهر

نویسنده نرگس آبیار

ویراستار محمدمهدی عقابی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 96

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6162 10003022
10,000 9,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نرگس آبیار در «به کی می گن قهرمان؟» با تلفیق یک داستان پرکشش و روایت پدربزرگی از زندگی سیدعلی اندرزگو، اثری خواندنی نگاشته است.راوی داستان، نوجوانی شکموست که پدر و مادرش می خواهند او را از خوردن غذاهای چرب و ناسالم منع کنند. آنها حتی برای آنکه فرزند نوجوانشان از بوفه مدرسه خرید نکند، به فروشنده مدرسه می گویند که به پسرشان چیزی نفروشد، اما او تلاش می کند تا با شیرین کاری های مختلف از جمله استفاده از عینک پدربزرگ و کلاه پشمی او، فروشنده بوفه را به اشتباه اندازد! پدربزرگ او از این رفتارهای خنده دار، نوه خود را به داستان اصلی می برد. خواننده از فصل ششم کتاب وارد قصه اصلی می شود و داستان زندگی شهید اندرزگو را روایت می کند. او دوست پدربزرگ است و به رزمنده ای که مواد منفجره و سلاح را در لباس یا چمدان خود پنهان می کند و آن را شهر به شهر به مبارزان و انقلابیون می رساند، شهرت دارد. برای همین پدربزرگ با شیرین کاری های نوه اش برای دستیابی به خوراکی ها، یاد اندرزگو می افتد و خاطرات او را برای نوه خود و دوستش، ممل تعریف می کند.

وقتی رفتیم توی پستو، دیدم دست انداخت دکمه های قباش رو باز کرد و گفت: «آن قدر چاق شده ام که دیگه نمی تونم خم و راست بشم.»
گفتم: «مثل این که زندگی مخفیانه به بعضی ها می سازه.»
دکمه هاش رو که باز کرد، تازه فهمیدیم چرا آن قدر چاق و پروار شده. یک دفعه انگار با یه ماشین جنگی روبه رو شدم. چشمام گرد شد وقتی دیدم زیر لباس هاش دست کم بیست تا کلت و خشاب پنهان کرده. دو ـ سه قطار فشنگ رو هم مثل شال پیچیده بود دور کمرش.فصل 11 ـ صفحه 71
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما