loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شورا در فتوا

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده حمید شهریاری

ویراستار ابوالقاسم آرزومندی

سال نشر : 1385

تعداد صفحات : 312

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 61649 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در گذشته که ارتباطات و تبادل اطلاعات به سرعت و گستردگی عصر حاضر نبود، نه تنها غالب مردم تنها از آرای یک مجتهد آگاه بودند، مجتهدان نیز به طور دقیق و سریع از آرای یک دیگر با خبر نمی شدند؛ اما اکنون در عصر ارتباطات و اطلاعات، همگان به آسانی می توانند از آرای همه مجتهدان آگاه شوند. این امر باعث می شود فاصله علمی مجتهدان کمتر و شناخت اعلم مشکل شود. از سوی دیگر، تعدد مراجع اعلم و اختلاف فتاوای آنان ممکن است مشکلات فرهنگی و گاه شبهات کلامی و حتی بازتاب های منفی فرامذهبی را به بار آورد. آیا برای نهاد مرجعیت راهی وجود دارد که هم از دست آوردهای مثبت عصر ارتباطات بهره جوید و هم از پیامدهای منفی آن در امان بماند؟ شورا در فتوا یا افتای شورایی پاسخ کتاب حاضر است.

بخش های اصلی این کتاب عبارتند از:
فصل اول: نقش شورا و مشورت در صدور فتوا
فصل دوم: بررسی ادله اجتهاد و تقلید و نسبت آن با شورای فتوا
فصل سوم: اختلاف فتاوا
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما