loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی سیاست جنایی حکومت اسلامی

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده جلال الدین قیاسی

ویراستار اسماعیل آقابابایی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 384

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 61660 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

امروزه در اثر فراهم آمدن امکانات گوناگون، ابعاد جرم رو به پیچیدگی و دامنه های آن رو به فزونی نهاده است. مواجهه موفقیت آمیز با آن جز از گذر یک سیاست جنایی علمی و برآمده از نظام حقوقی اسلام امکان پذیر نیست. نظریه پردازی برای ارائه یک سیاست جنایی با این مشخصات با دو چالش عمده رو به رو است:
چالش اول: از جمع کردن میان دو ویژگی یاد شده بر می خیزد؛ و چالش دوم: به این برمی گردد که سیاست جنایی به اقتضای عنصر «لزوم تقید به نظام حقوقی اسلام» باید اهداف خود را از فقه برگیرد که دستیابی به اهداف مورد نظر آن - با توجه به ادبیات فقه که کمتر در مسیر بیان اهداف شکل گرفته است- با دشواری بسیار رو به رو است.
«مبانی سیاست جنایی حکومت اسلامی» به وادی چالش های این بحث حساس گام نهاده است و دیدگاه هایی را با تکیه بر مطالعه و تحلیل نسبت به پاره ای از ابعاد موضوع ارائه کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما