loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ و تمدن اسلامی در ماوراء النهر: از سقوط سامانیان تا برآمدن مغولان

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

ویراستار احمد رمضانی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 592

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 61662 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب تلاش دارد تصویر نسبتاً روشنی از ماوراءالنهر و فرهنگ و تمدن اسلامی آن در این دوره ارائه کند. اثر حاضر در هشت فصل بر اساس مأخذ و منابع موجود، سرزمین ماوراءالنهر را که در ادواری طولانی از تاریخ، جزء کشور ایران بوده و هم اکنون به عنوان بخشی از دیار اسلامی است، به تصویر کشیده است.
مؤلف در این مجموعه بر آن شده تا فراز و فرود این سرزمین را از سقوط سامانیان تا دوران سیطره مغولان که عصر رکود تمدن اسلامی است، نشان دهد. از این رو مباحث کتاب را به دوره های حکومتی و تاریخی قراخانیان، سلجوقیان، قراختاییان و خوارزمشاهیان اختصاص داده است.
در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم: تاریخ فرهنگ و تمدن این دیار بعد از سقوط سامانیان به علت بی توجهی مورخان و محققان، در هاله ای از ابهام مانده و کسی در این باره تحقیق یا تألیفی مستقل انجام نداده است.
کلیاتی در جغرافیای تاریخی، تحولات سیاسی، آموزش و نهادهای آموزشی، علوم رایج، ادیان و فرق، و معماری و هنر برخی از فصل هایی است که اطلاعات ارزش مندی را از سرزمین ماوراءالنهر به خوانندگان ارائه می دهد.
بخش های اصلی این کتاب عبارتند از:
فصل اول: معرفی و بررسی منابع مهم و برخی پژوهش ها
فصل دوم: کلیاتی در جغرافیای تاریخی
فصل سوم: تحولات سیاسی
فصل چهارم: آموزش و نهادهای آموزشی
فصل پنجم: علوم رایج
فصل ششم: ادیان و فرق
فصل هفتم: معماری و هنر
فصل هشتم: مسائل اداری، اجتماعی و اقتصادی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما