loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صحیفه سجادیه: ترجمه محمدمهدی رضایی

5 (1)

ناشر به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)

مترجم محمدمهدی رضایی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 360

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

صحیفه سجادیه کتابی حاوی 54 دعا از امام سجاد (ع) است. صحیفه سجادیه پس از قرآن و نهج البلاغه مهم‌ترین میراث مکتوب شیعه به حساب می‌آید که به نام‌های خواهر قرآن و «انجیل اهل بیت» نیز مشهور است. این کتاب دو زبانه است.


صحیفه سجادیه اگرچه در موضوع دعا و نیایش است، ولی شامل بسیاری از حقایق علوم و معارف اسلامی و عرفانی و قوانین و احکام شرعی و مسائل حساس سیاسی و اجتماعی و تربیتی و اخلاقی است که در شکل و قالب دعا امام به آنها اشاره کرده‌است.

امام سجاد (ع) بسیاری از معارف دینی را در ضمن دعا‌های خود بیان می‌کند؛ موضوعاتی مثل خداشناسی، جهان‌شناسی، انسان‌شناسی و مباحث عالم غیب، فرشتگان، رسالت انبیا، جایگاه پیامبر و اهل بیت (ع)، امامت، فضایل و رذایل اخلاقی، گرامیداشت اعیاد، مسائل اجتماعی و اقتصادی، اشارات تاریخی، نعمت‌های مختلف خداوند، آداب دعا، تلاوت، ذکر، نماز، عبادت و.... معروف‌ترین دعای صحیفه دعای مکارم الاخلاق است.

کتاب صحیفه سجادیه: ترجمه محمدمهدی رضایی، شامل این دعا‌ها است:

- دعا برای دفع بلایا و حوادث
- دعا پناه جویی در ناملایمات
- دعا اشتیاق به مغفرت و رحمت پروردگار
- دعا التجا به سوی پروردگار
- دعا درخواست حوائج
- دعا مکارم اخلاق
- دعا برای پدر و مادر
- دعا برای فرزندان
- دعا به هنگام تدرستی
- دعا برای ادای دین

کتاب صحیفه سجادیه: ترجمه محمدمهدی رضایی، مجموعه‌ای از نیایش‌ها و دعاهای دلپذیر امام سجاد (ع) است و خواندن آن را به تمام شیعیان و دوست‌داران اهل بیت پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب توسط انتشارات به نشر منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما