loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ تشیع در ایران از آغاز تا طلوع دولت صفوی

5 (1)

ناشر نشر علم

نویسنده رسول جعفریان

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 949

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

هدف از نگارش این کتاب، ارائه گزارشی تاریخی از چگونگی ورود تشیع به ایران از آغاز تا پیدایش دولت صفوی است. به همین مناسبت، تقسیم بندی عناوین کتاب بر حسب قرن های مختلف است، به طوری که در هر قرن پیشرفت تشیع در هر منطقه و شهری مورد بررسی قرار گرفته و شواهد تاریخی آن از منابع مختلف گردآوری شده است. افزون بر شواهد تاریخی، از کتیبه ها و نشانه های دیگری هم که برای تشیع در هر شهر و ولایتی بوده استفاده شده است.
به سخن دیگر کتاب حاضر پاسخ به این پرسش است که مذهب تشیع چگونه در ایران رواج یافت، علت آن چه بود و سیر پیشرفت آن در مقاطع تاریخی مختلف چه فراز و نشیب هایی را پشت سر نهاد. در لابلای بحث ها پیشرفت تشیع در ادب فارسی هم مد نظر بوده است. موضوعی که خود می تواند در یک پژوهش مفصل مورد تأمل بیشتر قرار گیرد. و باز علاوه بر اینها به نوعی تطور فکری در تشیع آن هم تشیعی که در محیط ایران بوده کما بیش پرداخته شده است. به خصوص تأثیر و تأثری که میان تشیع ایران و عراق بوده مد نظر قرار داشته است.

اندیشه نگارش این کتاب از سال 1365 آغاز شد. در سال 68 چاپ اول آن ارائه گردید و در سال 1374 در دو جلد منتشر شد. مجلد سومی هم در سال 80 به آن ضمیمه گردید که شامل اضافات و استدراکات و برخی از مقالات در باب تشیع بود.
سپس نویسنده مناسب دیده که جلد سوم را در دو جلد نخست مندرج سازد و برخی از مقالاتی را که چندان مربوط به سیر تشیع در ایران نیست از آن حذف کند. بدین ترتیب کتاب «تاریخ تشیع در ایران از آغاز تا طلوع دوره صفوی» در یک مجلد ارائه شد. این متن یک بار در قم چاپ شد و بار دیگر همین چاپ فعلی است که نشر علم آن را عرضه کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما