loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خوبی، الزام اخلاقی و امر الهی

بررسی تطبیقی آرای آدامز و متفکران شیعه

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده احمدرضا همتی مقدم

ویراستار ایوب زارعی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 296

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 61710 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مروری گذرا بر پرونده تاریخی پرسمان حسن و قبح عقلی / شرعی، نمایانگر دو گونه پاسخ است: عده ای بر استقلال سرشت ارزشی عالم از اراده تشریعی خداوند و استغنای انسان در راه بردن به شناخت احکام اخلاقی از منابع قدسی و وحیانی پای فشرده اند. و عده ای بر وابستگی وجودی احکام اخلاقی به اراده و فرمان خداوند و وابستگی آدمی در شناخت این احکام به کتب آسمانی تاکید کرده اند.
روبرت آدامز به منظور درهم ریختن آرایش دوقطبی سنتی در پاسخ به این پرسمان، به نوسازی عناصر تقریر سنتی نظریه امر الهی پرداخته و می کوشد بر پایه نظریه ای جدید در باب معنا به ترمیم برخی از عناصر نظریه امر الهی بپردازد.

گذشته از صحت و سقم نظریه آدامز، بررسی این نظریه زمینه بازخوانی دقیق آرای فرااخلاقی اندیشمندان متأخر شیعه را فراهم می آورد.
در بخش دوم این اثر تلاش شده نکته سنجی های شایسته ای در افکار اصولیان شیعه صورت گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما