loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اختیار در ضرورت هستی

5 (1)

ناشر موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

نویسنده غلامحسین ابراهیمی دینانی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 424

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 61769 10003022
120,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «اختیار در ضرورت هستی» با رویکرد مسئله تاریخی و بنیادین جبر و اختیار، توسط دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی به رشته تحریر درآمده است. دینانی در کتاب اختیار در ضرورت هستی معتقد است که بدون اختیار، نمی توان به کمال انسانی رسید اما قبل از آن باید بدانیم که اختیار چیست؛ انسان به کمال می خواهد برسد زیرا غایت اندیش است اما غایت اندیشی جز در سایه آگاهی و اختیار تحقق نمی پذیرد. این کتاب مفصل بیش از چهارصد صفحه ای کوشش می کند تا به زوایای مختلف مسئله جبر و اختیار از دید دقیق فلسفی نگاه کند و سعی در حل آن دارد.

«اختیار و تقدیر» «امکان و اختیار» «آیا انسان اختیار خود را اختیار می کند؟» «آیا اختیار خطرناک است؟» «در گرداب دگرگونی ها، اختیار چه جایگاهی دارد؟» اینها بخشی از فهرست مطالبی است که در این کتاب ارزشمند به بحث و بررسی آنها پرداخته شده است.

مقدمه های دکتر دینانی بر کتاب هایش، همیشه خواندنی است و طرفداران بسیاری دارد. حتی در سوالی که از ایشان در مورد مقدمه کتاب هایشان شده بود گفتند: «من سعی می کنم عصاره آنچه می خواهم در کتاب به آن بپردازم، در مقدمه بگنجانم، البته تفصیل مطالب و موضوعات را خواندن هم، جایگاه خاص خودش را دارد»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما