loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جانشینان پیامبر (ص) در پرتو شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید

نقد و بررسی متون و مستندات تاریخی

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده سید علیرضا واسعی

ویراستار علیرضا شالباف

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 408

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 61775 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در خصوص اولین جانشینان رسول خدا (ص) که در متون اسلامی از آنان با عنوان خلفای راشدین یاد شده، نوشته های زیادی، به ویژه در دوره های اخیر پدید آمده است که هر یک در جای خود از ارزش خاصی برخوردارند، اما بی گمان هنوز راه های ناپیموده بسیاری وجود دارد که گام نهادن در آن ها با همه سختی ها می تواند برای اهل تحقیق و دانش، ارمغان هایی به همراه داشته باشد.

یکی از پژوهش های لازم، نشان دادن نقش آفرینی اینان بر اساس منابع، به ویژه در آثاری است که از اعتبار و اهمیت بالایی بهره دارند و بی تردید شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید به دلایلی چون: شخصیت مطرح نویسنده خصوصا در میان شیعیان، میزان استناد های وی به داده های پیشتر که دسته ای از آنها در هجمه مغولان از بین رفتند، و نیز نوع نگاه او به جریانات و وقایع تاریخی و هم چنین قدمت کتاب، از این دسته به شمار است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما