loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قهرمانان انقلاب 3: شال سبز (روایتی داستانی از زندگی شهید سید عبدالحسین دستغیب)

ناشر سوره مهر

نویسنده علی اکبر عسگری

ویراستار محمدمهدی عقابی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 151

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6178 10003022
30,000 28,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«شال سبز»، سومین اثر داستانی از مجموعه کتاب های قهرمانان انقلاب و براساس زندگی شهید عبدالحسین دستغیب است. به جرأت می توان گفت که نویسنده این کتاب به لطف فعالیتش از بیش از دو دهه قبل در حوزه داستان، توانسته اثری به نسبت داستانی تر نسبت به سایر کتاب های قهرمانان انقلاب از کار در آورد. فضاسازی ها، توصیف ها و ایجاد گره های داستانی، این کتاب را بسیار خواندنی تر از آن کرده که کسی بنشیند و صرفاً از تاریخ مبارزات این روحانی مجاهد به زبان ساده بنویسد. مؤلف، شال سبز را با شرح حال نویسی رئیس اداره ساواک از شهید دستغیب آغاز می کند؛ بدین صورت که رئیس ساواک در نقش یک مقدمه نگار، خواننده کتاب را با قهرمان داستان آشنا می کند و نویسنده سعی دارد با قرار دادن گزارش او به ساواک مرکزی در ابتدای کتاب، نمایه ای غیرداستانی از اصل و نسب، فعالیت های دینی و شیوه آیت الله دستغیب از دعوت مردم به مبارزه علیه رژیم را نشان دهد. این گزارش دادن ها در فصول بعدی هم تکرار می شوند، اما واجد ویژگی های گزارش اول - که مشروح تر بود - نیستند و تنها راپورتی برای خوشامد اربابان رئیس اداره ساواک فارس به شمار می روند. یکی دیگر از مزیت های این کتاب، توضیح تمام واژگان نامأنوس با ذهن مخاطب است. پانویس های فراوانی که نویسنده در این کتاب به کار برده است، نشان می دهد که صرفاً درصدد داستان پردازی نیست و تلاش کرده تا اثری محققانه در سبد ذهن مخاطب بگذارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما