loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دولتمردان شیعه در دستگاه خلافت عباسی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 61784 10003022
40,000 36,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر تحقیقی در مورد «دولتمردان شیعی» در دستگاه «خلافت عباسیان» در ادوار مختلف حکومت آنان و اثبات عدم تشیع بسیاری از این دولتمردان است.
در این پژوهش از منظری تاریخی به شناسایی اجمالی برخی از کسانی که به نام شیعه و مذهب تشیع در دربار عباسیان کار می کردند، پرداخته شده و اثبات گردیده است که اکثر این افراد شیعه نبودند و اعتقاد راسخی به ائمه نداشتند. نویسنده برای اثبات این مطلب به دیدگاه های رجالی رجالیان بزرگ مانند کشی و نجاشی در مورد شخصیت و هویت شیعی این افراد اشاره کرده و به معرفی خاندان این دولتمردان پرداخته است.

نویسنده به این نتیجه رسیده است که اگر چه خاندان این افراد شیعه بودند ولی خود آن ها عمدتا شیعه نبودند زیرا ائمه به شدت شیعیان را از همراهی کردن حاکمان عباسی و اموی منع کرده بودند و به ندرت دیده شده است که افرادی به دستور ائمه در دستگاه عباسیان نفوذ می کردند. وی در سه دوره حکومت عباسیان حضور دولتمردان شیعی در دستگاه خلافت عباسی را بررسی نموده است. همچنین نویسنده انگیزه های شیعیان امامی برای ورود به دربار و آثار و پیامدهای این حضور را نیز تبیین کرده است.

بخش های اصلی این کتاب عبارتند از:
فصل اول: مقدمات و کلیات
فصل دوم: دولتمردان شیعه در عصر نخست عباسی
فصل سوم: دولتمردان شیعه در عصر دوم و سوم عباسی
فصل چهارم: دولتمردان شیعه در عصر آخر عباسی
فصل پنجم: خاندان ها
فصل ششم: انگیزه ها و آثار
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما