loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اخلاق اسلامی و کاربست قاعده تسامح در ادله سنن (پژوهشی انتقادی)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 61797 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

موضوع کتاب حاضر، نقد و بررسی قاعده «تسامح در ادله سنن» و کاربرد این قاعده در مباحث اخلاقی است. در این پژوهش سعی شده است با رویکردی انتقادی به بررسی مبانی اصولی و فقهی قاعده تسامح در ادله سنن و ادله روایی این قاعده از لحاظ سندی و متنی پرداخته شود و اشکالاتی را که این قاعده به ویژه در مباحث اخلاقی به وجود می آورد مورد آسیب شناسی قرار گیرد.

در همین راستا نگارنده ابتدا پیشینه ای از این قاعده در فقه شیعه ارایه کرده و سپس به تقریر مفاد آن پرداخته است. آنگاه به مشکل جریان این قاعده در مسایل اخلاقی و غیراخلاقی اشاره کرده و تفاوت اخلاق و فقه و اخلاق و آداب و سنت های رایج و قابل قبول عرف را بررسی نموده است. وی بر ضرورت نظام مندی دانش اخلاق تاکید کرده و مشکلاتی را که به کارگیری قاعده تسامح در ادله سنن در اخلاق ایجاد می کند مانند افتادن در خرافه گرایی، افزایش جرات بر انجام گناه (تجری)، سست شدن تعالیم دینی، عقب ماندگی علمی و فرهنگی، بهانه درست کردن برای دشمنان و ایجاد بدعت در سطح جامعه اسلامی را تحلیل نموده است.

عناوین فصل ها عبارتند از:
بخش اوّل : پیشینه شناسی و تقریر قاعده تسامح
بخش دوم : مسئله شناسی جریان قاعده
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما