loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بیراهه 4: وهابیت

پرسش ها و پاسخ های دانش آموزی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 61900 10003022
21,000 20,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نوشتار حاضر در سه گفتار تهیه و تنظیم شده است. در گفتار اول، زمینه، نحوه شکل گیری، و هویت مؤسسان و مروجان وهابیت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد: وهابیت نام جریانی فکری - سیاسی است که در قرون اخیر ظهور و بروز پیدا کرده است و در واقع پیرو اندیشه های افراطی قرون سوم و چهارم اسلامی است که همان پیروان مذهب حنبلی هستند که معتقد به تجسم خداوند بوده و پرچم دشمنی با اهل بیت را افراشته اند. اگرچه وهابیت در پاره ای از مسائل با مذهب حنبلی مخالف اند اما همگی در تشبیه و تجسم و دشمنی با اهل بیت هم سخن هستند.

دین و مذهب همواره نقش مهم و تعیین کننده ای را در اوضاع و تحولات زندگی مردم داشته است.در این راستا فرصت طلبان با سوءاستفاده از احساسات مذهبی مردم، انحراف های عمیقی را در حوزه اعتقادی آنان به وجود آوردندکه تفکردروغین بازگشت به سلف ازجمله این مسائل است. بسترهای تفکر سلفی گری و وهابی گری امروزه را،بایددر لایه های تاریخ قرون اولیه جست.تفکراتی که پس ازپیامبراسلام 6 سر برآورد و جامعه اسلامی راچنان تحت تاثیر قرار داد که تاکنون پیامدهای آن کاملا محسوس است.مسائلی که در تفکر وهابی گری مطرح است ازقبیل منع از زیارت قبور،منع توسل و درخواست کمک و استغاثه از اولیاءالله، مشرک و کافردانستن مسلمانان به قیمت گزاف و...ریشه در اعمال بنی امیه و بنی مروانی دارد که پس از رحلت پیامبر بزرگ اسلام ضربات مهلکی را بر پیکره اسلام وارد ساختند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما