loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

The Career and Thought of Shaykh Baha'al-Din Al- Amili

شناخت نامه شیخ بهاءالدین عاملی

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده محمدکاظم رحمتی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 520

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، شناخت نامه ای از «شیخ بهاء الدین محمد عاملی، معروف به «شیخ بهائی» است. کتاب دربردارنده شرح مختصری از زندگی نامه این عارف معاصر و ذکر فعالیت های دینی و مذهبی او از سنین کودکی و نوجوانی تا جوانی و میانسالی است. در این کتاب همچنین اخلاق و مسلک این شخصیت به سبک زندگی او همراه با گزیده ای از اشعار او درج شده است.
کتاب با هدف آشنایی علاقمندان به زندگی عرفای معاصر و نیز ارائه الگوهای عملی برای جوانان تدوین شده است.
«شیخ بهاء الدین محمد عاملی، معروف به «شیخ بهائی »، اهل جبل عامل است. در کودکی همراه پدرش شیخ حسین بن عبد الصمد که از شاگردان شهید ثانی بوده به ایران آمد.
شیخ بهایی از این رو که به کشورهای مختلف مسافرت کرده و محضر اساتید متعدد در رشته های مختلف را درک کرده، و به علاوه دارای استعداد و ذوقی سرشار بوده است، مردی جامع بوده و تالیفات متنوعی دارد. هم ادیب بوده و هم شاعر و هم فیلسوف و هم ریاضی دان و هم فقیه و هم مفسر. از طب نیز بی بهره نبوده است. اولین کسی است که یک دوره فقه غیر استدلالی به صورت رساله عملیه به زبان فارسی نوشت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما