loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شهید اول نخستین شهید راه فقاهت

کنگره بین المللی شهیدین 9

1 (1)

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده گروهی از محققین

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 264

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 61954 10003022
40,000 36,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر تحقیقی درباره شخصیت علمی و زندگانی و خاندان محمد بن مکی عاملی ملقب به «شهید اول» و نقش وی در احیای «فقه» و فقاهت شیعه است.
در این اثر ضمن معرفی خانواده علمی شهید اول به دیدگاه های برخی از فقهای بزرگ شیعه در مورد مقام علمی وی اشاره شده و سپس زندگی علمی شهید اول و استادان و شاگردان او معرفی می شود.
در ادامه آثار علمی به جای مانده از شهید اول به ویژه در عرصه فقه به صورت اجمالی معرفی شده و رساله های حدیثی، کلامی، تفسیری و اخلاقی او و سایر آثار منسوب به وی توصیف می شود. در قسمت بعدی کتاب ابعادی از زندگانی سیاسی، اجتماعی شهید اول با توجه به ویژگی های عصر او و برخی از فتاوای سیاسی و اجتماعی و موضع گیری های وی در قبال حاکمان عصر خویش که منجر به شهادت او شد، نیز به تصویر کشیده شده است.
برخی بخش های اصلی این کتاب:

شناسه شهید اول
استمرار دانش در نسل شهید اول
شهید اول از منظر اهل نظر
زندگی علمی شهید
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما