loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برنامه نویس

رمان برگزیده جشنواره رضوی سال 96

ناشر سوره مهر

نویسنده وحید حسنی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 200

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 61971 10003022
45,000 42,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این رمان در 12 فصل به موضوعات اجتماعی، دفاع سایبری، امنیت فضای مجازی، لزوم تکیه بر توانمندی بومی و اقتدار ملی اشاره دارد.

داستان در بستر وقایع و رویدادهای مهم سال های 88 و 89 اتفاق می افتد و در این ماجرا راوی به عنوان یک دانشجو به طور ناخواسته با مسائل سیاسی و اجتماعی آن ایام ـ که حول محور فتنه و نفوذ اتفاق می افتد ـ درگیر می شود. شناخت بخشی از این جریانات موضوع کاری او شده و داستان را به پیش می برد.

این اثر به عنوان رمان برگزیده سیزدهمین جشنواره ملی داستان رضوی (کبوتر حرم) در سال 96 شناخته شده است.

روزهای اول دغدغه ام پیداکردن دوربین ها، سردرآوردن از کدهای شبکه و رمزهای ابَرسِرورهای دانشگاه بود. خیلی سریع تر از آنچه فکر می کردم آن ها را پیدا کردم. گمان می کردم باید این کار بخشی از اُخت شدن با دانشگاه و محیط جدید باشد. بعد از آنکه به منطقۀ اطلاعاتی دیگری در شهر رفتم تا از آنجا از فهرست کل اطلاعات دانشگاه رونوشتی بگیرم دیگر حس کردم کاری برای انجام دادن در دانشگاه ندارم. کاملاً با دانشگاه اخت شده بودم. به خودم قول داده بودم برنامه نویس خوبی باشم؛ یک هکرِ سفید، نه یک بار نمره ای از خودم جابه جا کردم و نه به کسی گفتم می توانم زندگی کاری شان را بگذارم جلوی رویشان، حتی صورت جلسات و مصوبات حوزۀ ریاست را به نشریات دانشجویی، که برای این طور چیزها بدجور اشتیاق داشتند، نفرستادم. برای اینکه تمرین کدنویسی کنم خیلی جاها، مراکز و وب سایت ها وجود داشت که خوراک هک کردن بودند، ولی می دانستم هک کردن و وارد سیستم شدن در فضای کشور خوب نیست. هر لحظه ممکن است بی مقدمه دو تا آقای محترم بیایند بالای سرت و بگویند: «آقا می شود با ما بیایید...؟ لپ تاپتان را هم بیاورید.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما