loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ پیامبر اسلام (ص)

4.3 (7)

ناشر دارالفکر

نویسنده محمدابراهیم آیتی بیرجندی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 696

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

یکی از معتبرترین تواریخ که درباره شخصیت سترگ پیامبر اسلام، اثری که شادروان محمدابراهیم آیتی، استاد فقید دانشگاه تهران؛ نگاشته است.
و اینک که بیش از 30 سال از فوت آن عزیز می گذرد، در اختیار مسلمین فارسی زبان عموما و اهل دانش و تحقیق در رشته های اسلام شناسی خصوصا قرار می گیرد، مؤلّفی که دانشمندان قول او را حجّت می دانستند و خصوصا در تاریخ یکصد سالۀ اول اسلام به گفتۀ استاد مرحوم مطهّری او را صاحب نظری کم نظیر یا حتّی بی نظیر می شناختند، البتّه خوانندۀ ارجمند توجّه خواهد نمود که به علّت درگذشت ناگهانی مؤلّف، کتاب حتّی نسبت به دوران زندگی خود پیغمبر اکرم (ص) ناتمام ماند و تا پایان سال نهم هجرت را بیشتر شامل نشد و قضایای مهمّ سال آخر حیات رسول گرامی اسلام از قبیل قضیّۀ حجّة الوداع، غدیر خمّ و حادثۀ فوت پیغمبر (ص) ناگفته ماند.

مرحوم مجتبی مینوی درباره این کتاب می نویسد:
به عقیدۀ بنده کتاب بسیار ارزنده ایست و مرحوم آیتی از روی عشق و علاقه و علم و دقّت و تحقیق در باب آن کار کرده است و چاپ چنین اثری که صورت مسودّه دارد و پاکنویس کردن آن به طوری که هیچ کم و کسر نشود و غلط و بیهوده در آن رخ ندهد، مستلزم عشق و علم و دقّتی نظیر عشق و علم و دقّت مرحوم آیتی است.

اثر حاضر تاریخ زندگی پیامبر اسلام از تولد تا پایان زندگی پربرکتش را بررسی می کند. کتاب شامل بخش های زیر می باشد:
خاندان پیامبر و اوضاع اجتماعی مکه
از ولادت تا بعثت
از بعثت تا هجرت
رویدادهای سال اول هجرت
رویدادهای سال دوم هجرت
رویدادهای سال سوم هجرت
و...
رویدادهای سال دوازدهم هجرت که تمامی غزوات و رویدادهای زندگی آن حضرت به صورت کامل با مراجعه به آثار معتبر اسلامی بیان شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما