loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ابهام زدایی از احکام غیبت (ترجمه کشف الریبه عن احکام الغیبه)

کنگره بین المللی شهیدین 11

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62003 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«کشف الریبه عن احکام الغیبه»، یکی از آثار گران بها و پر ارج فقیه و دانشمند فرزانه، شهید راه تشیع، مرحوم زین الدین، معروف به شهید ثانی است. او از جمله فقیهانی است که فدای تعصب جاهلانه و مغرضانه شده و به ناحق به قتل رسیده و نامش در دفتر جاویدان شهدا به ثبت رسیده است.
مرحوم شهید از آن دسته شهدای پرکار و فعال بوده که به راستی عمری با برکت داشته و آثار و تالیفات گرانقدری در علوم و فنون مختلف از خود به یادگار گذاشته است که هم اکنون برخی از نوشته های او در مراکز علمی و دینی تدریس و به آنها مراجعه می شود.

کتاب «کشف الریبه عن احکام الغیبه» کتابی بسیار پر ارزش است. چرا که مولف آن فقیه و دانشمندی است والامقام، و محتوای آن نیز مملو است از آیات قرآنی و احادیث اسلامی و بیانات مستدل و منطقی در لزوم تهذیب نفس و آراستن آن به فضایل اخلاقی و خوی های ستوده.
نکته دیگر که بر ارزش کتاب می افزاید، آن که به این کتاب، مجتهدان و فقهای بزرگواری، همچون شیخ الفقهاء و الاصولیین، شیخ مرتضی انصاری مراجعه کرده اند. او در کتاب مکاسب در بحث مکاسب محرمه به هنگام صحبت از غیبت و احکام آن، در موارد متعدد، به این کتاب استناد و استدلال کرده اند.

فصل های این کتاب عبارتند از:
فصل اول: انواع غیبت
فصل دوم: انگیزه های غیبت و درمان بیماری غیبت
فصل سوم: موارد جواز غیبت
فصل چهارم: سخن چینی، دورویی و حسد
فصل پنجم: کفاره غیبت
فصل ششم: دوازده حدیث در زمینه حقوق برادران ایمانی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما