loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نصیحت نامه شاهی: ینبوع الاسرار فی نصایح الابرار

ناشر مولی

نویسنده تاج الدین حسین خوارزمی

مستندساز اکرم آقاجانلو

تصحیح و تعلیق اکرم آقاجانلو

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 598

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62031 10003022
550,000 522,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر حاضر کتابی است در پند و اخلاق و حکمت و عرفان. این کتاب مشتمل بر مقدمه ای است مختصر، دو مقاله، چندین باب و یک خاتمه؛ حاوی مطالبی در فضایل معرفت حضرت باری و شناختن طریقه بندگی و آشنایی به آداب و رسوم زندگی و بسیاری مطالب دیگر که به کار بستن و فرا گرفتن آنها مایه فلاح و رستگاری انسان است. نویسنده کتاب در تالیف خویش همه جا به آثار عارفان پیشین نظر داشته و تا حد امکان سخنان نغز و شیوای آنان را برگزیده و گردآورده است. از جمله کتابها و مآخذی که بیشتر مورد توجه خود قرار داده، بعد از آیات قرآن کریم و روایات و احادیث نبوی، در درجه نخست رساله قشیریه و احیا علوم الدین بوده است، سپس شرح تعرف و مرصاد العباد و کیمیای سعادت، که همه از امهات کتب عرفانی و اخلاقی است. او همچنین از کتب و منظومه های عرفانی دیگر مانند آثار مولوی، عطار، سنایی، خاقانی و سایر سخنوران استفاده کرده است.

بر روی هم شاید بتوان گفت که این مجموعه منتخبی است از عصاره کلمات نغز عرفای گذشته، و چکیده ای است از سخنان دلاویز صاحبدلان و وارستگان تا زمان مولف، که نویسنده آن را با ایراد اشعار و آیات و احادیث و حکایات دایره اطلاعات و سخن آنان را وسعت و کمال بخشیده و در این راه اثری جدید در معارف اسلامی پدید آورده است. تاج الدین حسین خوارزمی، نویسنده کتاب، از عرفای قرن هشتم و نهم هجری است. سه اثر مشهور او عبارتند از: ١-جواهر الاسرار و زواهر الانوار؛ شرح مثنوی مولوی. ٢-شرح فصوص الحکم. ٣-نصیحت نامه شاهی. کتاب "شرح فصوص الحکم" او پیشتر با تصحیح نجیب مایل هروی در انتشارات مولی منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما