loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الفتوحات المکیه فی معرفه اسرار المالکیه و الملکیه (دوره هفده جلدی)

5 (1)

ناشر مولی

نویسنده محمد ابن علی ابن عربی

تحقیق و تنظیم کتاب محمد خواجوی

خوشنویس حمید عجمی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 8066

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62084 10003022
10,000,000 9,500,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فتوحات مکیّه یا گشایش های مکّی با نام کامل الفتوحات المکیة فی معرفة أسرار المالکیة والملکیة اثر سترگ ابن عربی (560 تا 638 ه. ق) است. کتاب مزبور، مجموعه ای از مکاشفات و فتوحاتی است که در شهر مکّه، در حین طواف کعبه به نویسنده اثر، دست داده است. تألیف این کتاب در طی دو مرحله به انجام رسیده است: مرحله اول، در 599 ه. ق در مکه آغاز و در 629 ه. ق در دمشق به اتمام می رسد؛ مرحله دوم در فاصله سالهای 632 تا 634 ه. ق به پایان می رسد. مجموعاً کتاب فتوحات، حاوی 560 باب است که در طی 60 فصل تبویب شده است. پس از اتمام نهایی کتاب در مرحله دوم، ابن عربی، تعلیم آن را به مریدان خود آغاز کرد.

فتوحات، دائرةالمعارفی از ماوراءالطبیعه، الهیات، کیهان شناسی، انسان شناسی روحانی، روانشناسی و فقه است و مباحث آن مشتمل بر معانی درونی شعائر اسلامی، منازل سالکین در سیرا لی الله و فی الله، طبیعت سلسله مراتبی کیهانی، مفهوم روحانی و هستی شناسانه حروف الفبای عربی، و علومی که نود و نُه اسم خداوند (اسماءالله) متضمن آنهاست و نیز اهمیّت رسالات مختلف انبیاء است.

کتاب حجیم ابن عربی، فتوحات مکیّه، متنی را فراهم آورده است که به لحاظ کمّی، بیشتر از کتب غالب نویسندگان پرباری است که در طول زندگانی خویش نوشته اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

علی انصاری پور

سلام این نسخه عربی فتوحات است یا ترجمه آقای خواجوی است؟

28 آبان 1399

سلام نسخه عربی

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما