loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شمع جمع (شرح حال آیت الله ملا حسین قلی همدانی)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6208 10003022
35,000 31,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب شمع جمع، نوشته احمد نثاری، شرح حال آیت‌ الله ملا حسین قلی همدانی (ره)، عارف و روحانی معاصر شیعه است. این کتاب در انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر شده است.

در سال 1239 هـ . ق در روستای «شوند درگزین» از توابع همدان، نوزادی به این عالم خاکی قدم نهاد که در اثر نشو و نما در خانواده ای که مهد اخلاق و تقوا بود، به رفیع ترین قله های عرفان و تهذیب نفس صعود کرد. او آن چنان با عشق و شور به سیر و سلوک معنوی پرداخت که عارفان حقیقت جو و سالکان طریق توحید از توشه های سلوک وی پیمانه ها پر کردند. تا آن که نام این الگوی زهد و عبادت و تقوا، و طلایه دار عرفان اسلامی، زینت بخش محفل ره پویان حقیقت طلب د صدسال اخیر گردید. کتاب شمع جمع، شرح حال آیت الله ملا حسین قلی همدانی می باشد.

آموزه‌های اخلاقی سلوکی آخوند ملاحسین‌قلی همدانی را به صورت کامل در چهار دستورالعمل ملاحظه خواهید کرد؛ چکیده این دستورالعمل‌ها را می‌توان به شرح ذیل برشمرد:
الف. معرفت به شریعت شریف اسلام.
ب. التزام به شریعت در تمام حرکات، سکنات، تکلمات و لحظات.
ج. جدّ و سعی در ترک معصیت و دوری از گناه که اهم اشیا در قرب به‌سوی خدا است که ترک گناه آغاز و انجام، ظاهر و باطن دین است.
د. مراقبت دائم و رعایت ادب در محضر مقدس الاهی و توجه و توسّل و محبت‌ورزی به پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) و حضرت زهرا (س) و علمای عامل. ه‌. شتاب در توبه‌ورزی و سپس مراقبت و کشیک نفس کشیدن همیشگی.
و. معرفت نفس، که برای رسیدن به آن باید برنامه منظمی داشت؛ از جمله:
1. برنامه غذایی: باید انسان یک مقدار زیاده بر معمول تقلیل غذا و استراحت بکند تا جنبه حیوانیت کمتر و روحانیت قوت بگیرد. 2. برنامه خواب: یک ساعت از مقدار طبی کمترباشد (مقدار طبی 7 ساعت است) . 3. شب زنده‌داری: احدی به مقامی از مقامات معنوی نرسد مگر آن که تهجد و شب زنده‌داری داشته باشد. 4. ذکر: یعنی قدری از شب را باید مشغول ذکر باشد، اگر بی‌مراقبت مشغول ذکر شود بی‌فایده است. 5. برنامه فکر: برای مبتدی می‌فرمودند: در مرگ و در سختی مرگ و جان کندن فکر کند، فکر کند در این که مرگ برای دوستان خدا، اول راحتی و شادمانی و بهجت است...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما