loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسکار و خانم صورتی

ناشر کتابستان معرفت

نویسنده اریک امانوئل اشمیت

مترجم معصومه صفایی راد

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 80

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62201 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

داستان اسکار و بانوی صورتی پوش در مورد پسربچه ی ده ساله ی مبتلا به سرطانی به نام اسکار است که طبق پیش بینی پزشک تنها دوازده روز دیگر زنده است و در بیمارستان سر می کند. شخصی به نام مامی رز با لباس صورتی هر روز در بیمارستان با اسکار ملاقات می کند. او معتقد است اسکار می تواند این دوازده روز را مانند صد و بیست سال زندگی کند.

و به این ترتیب داستان اسکار و بانوی صورتی پوش آغاز می شود و اسکار هر روز را مانند ده سال از عمرش سپری می کند. او هر روز نامه ای به خدا می نویسد و خواسته هایش را با خدا در میان می گذارد. در ابتدا این درخواست ها بچه گانه و ساده هستند ولی اسکار کم کم می آموزد طلب های معنوی و ذهنی خود را روی کاغذ بیاورد. این بازی هم موجب تعالی شخصیت اسکار و هم رشد فکری مامی رز می شود.

آموزش و فهماندن مسائل پیچیده ی فلسفی به حدی در این کتاب اسکار و بانوی صورتی پوش ساده توصیف شده است که این کتاب هم برای نوجوانان و هم برای والدین آنها قابل پیشنهاد است. اشمیت فیلمی را نیز بر مبنای این کتاب و به همین نام کارگردانی کرده که در سال 2009 در فرانسه اکران شده است.

کتاب «اسکار و خانم صورتی» نوشته اریک امانوئل اشمیت است و با ترجمه معصومه صفایی راد در انتشارات کتابستان معرفت منتشر شده است.

خداجونی!
من اسکارم، ده سالمه، تو خونه گربه و سگ رو آتیش زدم (فکر کنم حتی ماهی گلی هم کباب کرده باشم!) اولین‌باره که برات نامه می‌نویسم چون تا حالا به‌خاطر درس‌هام وقت نداشتم.

باید همین اول بهت بگم که من حالم از نوشتن به هم می‌خوره، وقتی که دیگه واقعاً مجبور باشم می‌نویسم؛ چون نوشتن یه چیز الکیه، یه چیز تزئینی. مثل لبخند زورکی، حلقه‌ی گل و روبان و منگوله و این چیزها؛ نوشتن یه دروغه که همه‌چیزو خوب نشون میده؛ یه کلک آدم بزرگونه‌س، مدرکش؟ بفرما، اول نامه‌م رو دوباره بخون:
«من اسکارم، ده سالمه، تو خونه گربه و سگ رو آتیش زدم (فکر کنم حتی ماهی گلی هم کباب کرده باشم!) اولین‌باره که برات نامه می‌نویسم چون تا حالا به‌خاطر درس‌هام وقت نداشتم.»

می‌تونستم خیلی راحت به‌جای این‌ها بنویسم:
«بهم میگن کله‌تخم‌مرغی، هفت‌ساله به نظر می‌رسم، به‌خاطر سرطانم تو بیمارستان زندگی می‌کنم و هیچ‌وقت نوشته‌ای برات نفرستادم چون فکر نمی‌کنم حتی وجود داشته باشی!»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
گزیده کتاب کاربران
احمد کفیل الناس
اسکار و خانم صورتی

هیچ کس مانع رنج کشیدن نمیشه... نه خدا نه تو نه مامان بابات نه من...

25 مهر 1400

محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما