loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حکمت و سیاست: خاطرات سید حسین نصر

مجموعه تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر

ناشر سازمان اسناد کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران

مصاحبه گر حسین دهباشی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 628

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

برنامۀ تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر در عصر پهلوی دوم، مجموعه ای از ده ها گفتگوی پژوهشی با تصمیم سازان و بازیگران اصلی عصر پهلوی دوم بوده که با حمایت سازمان اسناد و کتابخانۀ ملّی ایران، کتابخانۀ مجلس شورای اسلامی، کتابخانۀ کنگره، سیمای جمهوری اسلامی و همکاری چندین نهاد پژوهشی و معتبر دیگر انجام شده است.

دکتر سید حسین نصر (1312 تهران) فرزند دکتر سید ولی الله نصر نمایندۀ مجلس و وزیر فرهنگ (1255-1324) و از طرف مادری نوادۀ شیخ فضل الله نوری است. وی در نوجوانی برای ادامۀ تحصیلات به آمریکا رفت و پس از اخذ مدارک فوق لیسانس از دانشگاه ام آی تی و دکترای فلسفه و تاریخ علوم از دانشگاه هاروارد به ایران بازگشت. نصر سمت های مختلفی از جمله معاونت دانشگاه تهران، رئیس دانشگاه آریامهر (صنعتی شریف)، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، بنیان گذار و رئیس انجمن سلطنتی فلسفۀ ایران و رئیس دفتر فرح پهلوی را برعهده داشته و اکنون استاد ممتاز دانشگاه جرج واشنگتن و از معتبرترین اسلام شناسان معاصر می باشد.
گفتگو با دکتر سید حسین نصر در خلال چندین جلسه گفتگو از اواخر سال 1388 تا اوایل سال 1389 در محل کار او در واشنگتن آمریکا، روایت دست اولی از مشاهدات وی در مباحثی چون پرورش در خانواده ای عالم و اهل ادب و فرهنگ، آشنایی با چهره های شاخص فرهنگ و سیاسی دوران پادشاهی پهلوی اول و دوم، حضور متفقین در ایران، دلایل مهاجرت به آمریکا، تحصیل در دانشگاه های ام آی تی و هاروارد، تدریس در دانشگاه تهران، سیاست حکومت پهلوی در برخورد با دانشجویان و انجمن های دانشگاهی، مدیریت دانشگاه آریامهر (صنعتی شریف)، سیاست های علمی، فرهنگی و مذهبی حکومت پهلوی، تاسیس انجمن سلطنتی فلسفه، روابط او با جلال آل احمد،مرتضی مطهری،علامه طباطبایی، احمد فردید، رضا قطبی، علی شریعتی و دیگران، حسینیه ارشاد، ریاست دفتر فرح پهلوی، تحولات منتهی به انقلاب، خروج از ایران و... می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما