loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آیندگان و روندگان: خاطرات داریوش همایون

مجموعه تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر

ناشر سازمان اسناد کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران

مصاحبه گر حسین دهباشی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 494

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

برنامۀ تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر در عصر پهلوی دوم، مجموعه ای از ده ها گفتگوی پژوهشی با تصمیم سازان و بازیگران اصلی عصر پهلوی دوم بوده که با حمایت سازمان اسناد و کتابخانۀ ملّی ایران، کتابخانۀ مجلس شورای اسلامی، کتابخانۀ کنگره، سیمای جمهوری اسلامی و همکاری چندین نهاد پژوهشی و معتبر دیگر انجام شده است.

داریوش همایون (1307 تهران- 1389 ژنو) دوره ای متنوع و طولانی از فعالیت سیاسی از جمله عضویت در حزب پان ایرانیسم، حزب ملت ایران ملت، حزب سوسیالیست ملی کارگران (سومکا) و قائم مقامی حزب رستاخیز را در کارنامه خود دارد. همچنین سردبیری سرویس خارجی روزنامه اطلاعات و تاسیس روزنامه آیندگان و سمت وزیر اطلاعات و جهانگردی را در سوابق خود دارد.

گفتگو با داریوش همایون در سال 1387 در ژنو سوئیس روایت دست اولی از مشاهدات وی در مباحثی چون تحولات دورۀ رضاشاه، نهضت ملی نفت و نخست وزیری دکتر محمدمصدق، کودتای 28 مرداد، تشکیل و حضور در احزاب سیاسی، فعالیت های روزنامه نگاری، تاسیس سندیکای نویسندگان و خبرنگاران، دربار سلطنتی و حواشی آن، تاسیس احزاب رستاخیز و سومکا، وزارت اطلاعات و جهانگردی روزهای انقلاب و فروپاشی حکومت پادشاهی و... می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما