loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الگوهای تأمین اجتماعی از دیدگاه اسلام و غرب

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده سید رضا حسینی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 448

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

تأمین اجتماعی یکی از مقاصد والای شرعی و اساسی ترین پایه های عدالت اجتماعی در اسلام است. این کتاب با مطالعه تجربه صدر اسلام و نقد و بررسی تجارب جوامع سرمایه داری و ایران و شناخت واقعیت های عینی موضوع، مسئله تأمین اجتماعی را بر منابع معرفت دینی عرضه و به روش تحلیلی - توصیفی خطوط کلی چگونگی سامان دهی مشکلات تأمین اجتماعی معاصر را در چارچوب اقتصاد اسلامی تبیین می کند.

یافته های تحقیق نشان می دهد نظام های تأمین اجتماعی متعارف بـه رغم اینکه - نسبت به وضعیت عدم وجود آنها - موجب بهبود سطح معیشت مردم شده اند، به لحاظ سازگاری درونیِ عناصر (مبانی، اهداف و راهبردها)، نتایج عملکردی و سازگاری با مبانی اسلامی با اشکالات نظری و چالش های عملی زیادی مواجه اند؛ بررسی این مسئله در چارچوب منابع معرفتی اقتصاد اسلامی به کشف الگوی متمایزی از تأمین اجتماعی مبتنی بر راهکارهای سه گانه ی تدارک خصوصی، تکافل عمومی و تضامن دولتی منجر شده که از ویژگی های ممتازی نسبت به الگوهای متداول برخوردار است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما