loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی فقهی - اقتصادی نهادهای مالی بازار سرمایه اسلامی

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده حسن آقانظری

ویراستار سعیدرضا علی عسگری

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 167

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62375 10003022
4,200 4,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بی شک وجـود نظام مالی کارآ جهت دستیابی به رشـد اقتصادی ضـرورت انکارناپذیر دارد؛ زیـرا در این نظام، بازارهای مالی شکل می گیرند. نقش اساسی بازارهای مالی تجهیز پس اندازها و تخصیص آنها در راستای رشد سرمایه گذاری است. از این رو در بازارها عرضه کنندگان وجوه و متقاضیان آنها بازیگران اصلی به حساب می آیند. عرضه کنندگان که همان صاحبان پس انداز به حساب می آیند، به دلیل اینکه موقعیت های مناسب بـرای سرمایه گـذاری در فعالیت های تولید را ندارند، وجوه خود را در بازارهای عرضه، و در مقابل گروهی که دارای توان و شرایط سرمایه گذاری در حوزه تولید کالا و خدمات است، به دلیل اینکه وجوه لازم را در اختیار ندارد تقاضاکنندگان این وجوه عرضه شده می باشند.

بازارهای مالی در قالب بازار پول و بازار سرمایه ایفاء نقش می نمایند. بازار پول بازاری است که تأمین منابع مالی برایی دوره های کوتاه مدت و معامله بر اسناد قابل انتقال به وجود آمده است و بازارهای سرمایه، بازاری است که در آن نیازهای واحدهای تولید و تجاری بخش خصوصی و بخش عمومی را بـرای دوره های میان مدت و بلند مدت، پشتیبانی مالی مین ماید. بدیهی است که هر نظام مالی می تواند بر دو پایه بازار سرمایه و بـازار پول یا یکی از آن دو شکل گیرد، و بازار سرمایه نیز از عناصر بازارها، ابزارها و نهادها ترکیب یافته است.

این پژوهش از عناصر سه گانه نظام سرمایه به نهادهای مالی سرمایه گذاری و تأمین سرمایه آن خواهد پرداخت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما