loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آوای صحرا

رمان

ناشر سوره مهر

نویسنده عبدالرحمان اونق

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 328

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«آوای صحرا» از تاریخ سخن می گوید، اما فراتر از یک رمان تاریخی است و بیش از هر چیز، داستانی خوشخوان و تفکربرانگیز را پیش روی مخاطب می گذارد. عبدالرحمن اونق رمان رنگارنگ و پرحادثه خود را با خبری خوش آغاز می کند؛ مردان پسر الیاس آخوند بعد از چهارده سال ولایت نشینی می خواهد برگردد به کمش دفه در ترکمن صحرا. این خبر شادی بخش اما سرآغازی هم هست برای گمانه زنی ها و شایعات فراوان.

فصل بعدی رمان نشان می دهد که این شایعات چندان هم بیراه نبوده است؛ ناصرالدین شاه از مردان طعمه ای ساخته که دو تیره جعفربای و آتابای از قبیله یموت را با هم متحد کند و علیه قبیله تکه ها بشوراند. حالا باید مردان از رضاقلی خان تاجر و همسرش که او را بزرگ کرده اند، با دلتنگی و اندوه جدا شود و برگردد پیش پدر و مادر واقعی خودش. او برمی گردد به کمش دفه؛ بازگشت مردان بیدار شدن کینه ها و بغض های کهنه است و سایه افکندن بددلیها و تردیدها. حتی پدرش الیاس آخوند و مادرش خدیجه دایزا گمان می کنند که شاید فرزندشان مامور ولایتی ها باشد.

اما مردان در سر فقط رویای صلح دارد و وقتی که از مردم کمش دفه کم محلی می بیند به پیرزنی به نام هاجر دایزا پناه میبرد. اما آرزوهای او خواب و خیالی بیش نیستند و سرزمین او ملتهب نبردها و حادثه ها و البته دلدادگی های غریب است. روس ها و انگلیس ها از بی کفایتی قاجار و اختلافات ترکمن ها بهره می برند تا سرزمین رویاهای مردان را به تاراج ببرند.

روسیه برای من کشوری بود با دندانهای تیز و شکم گرسنه . این را از تاریخ شنیده بودم . بعدها کشوری شد کمونیست و بسیار خطرناک . این را شاه می گفت . و این اواخر ابرقدرتی بود بی معرفت که این را د ر جنگ هشت ساله به چشم دیدم . و حالا ما در استانه سفر به این کشور هستیم کشوری با دندانها ی ریخته که دیگر نه کمونیست است و نه ابرقدرت
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما