loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دولت ادریسیان: تاریخ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62417 10003022
11,000 10,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دولت قدرتمند ادریسیان شاخه ای از علویان بود که در غرب عالم اسلام و درسال 172 ه.ق تأسیس شد و تا سال 375 ه.ق ادامه یافت.
ادریس بن عبدالله از نوادگان حسن بن علی (ع) پس از شکست قیام فخ در سال 169 ه.ق خود را از حجاز به مغرب اقصی ـ مراکش و بخشی از الجزایر رساند و حکومت ادریسیان را تأسیس کرد.
در روزگار ادریسیان، مغرب اقصی از شکوفایی اداری، اقتصادی و ثبات سیاسی برخوردار شد. عرب ها و بربر ها با مشارکت یکدیگر به اداره حکومت پرداختند.
ادریسیان با توجه به اعتقاد مکتبی که درباره مقوله مساوات مسلمانان داشتند، برای بربر ها امتیازهای اجتماعی ویژه ای قائل شدند و با تشکیل بخش اعظم ارتش خود از بربرها، آنان را در ساختار نظامی خود وارد کردند.

دولت ادریسیان به علت نزاع های داخلی که از دوره محمد بن ادریس بن ادریس شروع شد و نیز درگیری های خارجی و حملاتی که دولت های امویان اندلس و فاطمیان به قلمرو آنها داشتند، تضعیف و درنهایت منقرض شد.

کتاب حاضر به بررسی تاریخ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دولت ادریسیان می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما