loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه مطالعات کجروی و کنترل اجتماعی - کتاب دوم: جرم و جرم شناسی (متن درسی نظریه های جرم و کجروی)

ویراست دوم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62433 10003022
190,000 180,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر «متن درسی» روزآمد و معتبری در حوزه ی نظریه های جرم و کجروی است و نیازهای آموزشی و پژوهشی رشته های متفاوت جامعه شناسی، حقوق و مانند آن را در مقطع های کارشناسی و کارشناسی ارشد بر می آورد.

محتوای فصل نخست، فراتحلیلی جامع و دقیق از تعریف و مطالعه ی جرم و دیدگاه های نظری این مطالعه است و با بیانی ساده، نکاتی مناسب درباره ی تفسیرها و تبیین های مختلف این پدیده ارائه می کند.

فصل های دوم تا یازدهم به بیان دیدگاه های عمده این حوزه اختصاص دارد و به ترتیب، درونمایه ی رویکردهای سنتی و معاصر «کلاسیک»، تبیین های زیستی و روانی «اثبات گرا»، نظریه های «فشار» و «برچسب زنی»، دیدگاه های جرم شناسی «مارکسیستی»، «فمینیستی»، «جمهوری خواه»، «واقع گرایی چپ»، «راست جدید» و «انتقادی (نگرش های ساختارگرایی و پسانوگرایی) » را با تدوین بحث در چارچوب زیر ترسیم می کند: مقدمه، زمینه های اجتماعی شکل گیری، مفاهیم اساسی و پیشینه ی تحولات انجام گرفته در آن، روایت های معاصر (اروپایی، امریکای شمالی و استرالیایی)، نقاط قوت و ضعف و سهم هر دیدگاه در تعالی مطالعات جرم و کجروی.

فصل دوازدهم می کوشد با بیان فرض های زیربنائی نظریه های جرم در قالب های تحلیلی و سیاسی محافظه کار، لیبرال و رادیکال، راهنمایی عملی برای فهم و تدوین بهینه ی نظریه پردازی، پژوهش و سیاست گذاری در گستره ی جرم شناسی و جامعه شناسی کجروی فراهم آورد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما