loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الگوی اداره در نهج البلاغه

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده علی نقی امیری

ویراستار سعیدرضا علی عسگری

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 424

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62445 10003022
93,000 88,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب پیش رو مباحث مدیریتی را با محوریت نامه 53 نهج البلاغه در چهار بخش و دوازده فصل بررسی می کند؛ در بخش اول «الگوی اداره» در فرمان امـام علـی (ع) به مالک اشتر، بررسی شده است. این مبحث دو فصل با موضوعات «چشم انداز نامه» و «ساختار مباحث» را در بر دارد؛ در بخش دوم و سوم «ارکان مدیریت» طی فصل های سوم تا نهم ذیل عنوان های: «قوائم»، «قوانین»، «قواعد»، «هماهنگی و انسجام»، «انصاف و عدالت»، «رضایتمندی عوام»، «اعتماد و اعتمادسازی» و «وفای به عهد» بررسی شده است. بخش چهارم، به بیان ابعاد مدیریت، یعنی«خداگرایی»، «مردم گرایی» و «خود مدیریتی» که به ترتیب موضوع فصل های دهم تا دوازدهم هستند پرداخته است؛ این ابعاد در واقع به منزله سه رکن اصلی در همه اجزای مدیریت و زمامداری، جریان دارند، به گونه ای که کیفیت مدیریت و ماهیت آن، به شدت متأثر از آنهاست و غفلت از هر کدام، اثر بخشی زمامداری را می کاهد و عملکرد او را به انفعال می کشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما