loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مراحل سه گانه پیشگیری از جرم در آموزه های قرآنی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

پیشگیری از جرم که امروزه یکی از مهم ترین ارکان سیاست جنایی کشورها را تشکیل می دهد و در سیاست جنایی سازمان ملل نیز جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است، به دنبال یافتن جایگاه نامشخص خود در سیاست جنایی کشور ما نیز می باشد. این رویکرد اگر چه در حقوق کیفری سابقه ای بس طولانی دارد و یکی از آمال شکست خورده آن محسوب می شود اما از دیدگاه جرم شناختی همچنان در اولویت اول راهکارهای پاسخگویی پیش دستانه به جرم محسوب می شود.

از دیدگاه جرم شناسان اقدام کنشی در برابر جرم و انحراف مؤثرترین، کم هزینه ترین و انسانی ترین اقدام محسوب می شود و به همین دلیل باید در اولویت اول سیاست جنایی کشورها قرار گیرد. آنچه در کتاب حاضر مورد بررسی قرار گرفته است پاسخگویی به این سؤال است که پیشگیری از جرم به مفهوم جرم شناختی آن چه جایگاهی در سیاست جنایی اسلام دارد و در چه الگویی قابل ارائه می باشد؟

یافته این تحقیق نشان می دهد که سیاست جنایی اسلام نیز پیشگیری و اقدام پیش دستانه در برابر جرم را اولویت اول خود قرار داده؛ اگر چه راهکارهای واکنشی را نیز بنا به ضـرورت پذیرفته است. سیاست های پیشگیرانه اسلام اگر چه فراتر از الگوهای شناخته شده پیشگیری از جرم در دانش جرم شناسی می باشد اما می توان این سیاست ها را در الگوی پیشگیری سه مرحله ای که جامع ترین الگوی پیشگیری می باشد دسته بندی و ارائه نمود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما