loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ نگاری محلی اسلامی - ایرانی در شبه قاره هند (از اوایل قرن هفتم تا اواسط قرن دوازدهم هجری)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62467 10003022
26,000 24,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر به بررسی برخی از مهم ترین نوشته های مربوط به این موضوع از اوایل قرن هفتم تا اواسط قرن دوازدهم هجری پرداخته است.
زمینه های تألیف آثاری که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته، علاوه بر حاکمیت اسلام در قرن های میانه هند به ویژه از ناحیه ایرانیان، وجود زبان فارسی به عنوان زبان فرهنگ اسلامی در آن سرزمین بوده است.

در این اثر، قبل از پرداختن به تاریخ های محلی فارسی هند، در دو فصل، علاوه بر معرفی آثار و نقد و بررسی آنها، فهرستی از این تاریخ ها به دست داده و در حقیقت به اهمیت و مواد شکل دهنده آنها اشاره نموده است.

فصل سوم تا پایان فصل هفتم به ترتیب اختصاص به بررسی تواریخ محلی سند، کشمیر، دکن و گجرات و مالوه، دهلی و پنجاب، بنگال و آشام دارد. اطلاعاتی که این تاریخ ها به دست می دهد با توجه به اینکه قسمت های عمده شبه قاره را در بر می گیرد و دوران طولانی مدت را شامل می شود، می تواند نقش مؤثری در ارائه آگاهی به تألیفات جدید مربوط به تاریخ این سرزمین پهناور ارائه نماید چرا که به جز مطالب مربوط به هر منطقه از حیث تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و سایر ابعاد ارزشمند و قابل اعتنا می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما