loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

توابع رفاه اجتماعی؛ تبیین دیدگاه ها و بررسی مبانی آنها با نگرش اسلامی

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده محمدحسین کرمی

ویراستار سعیدرضا علی عسگری

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 135

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

اقتصاد رفاه به عنوان رکن اصلی تابع رفاه اجتماعی، از این منظر حائز اهمیت است که می توان با آن، مطلوب ترین وضعیت اقتصادی جامعه را شناسایی و دو وضعیت اقتصادی را با هم مقایسه کرد. این توابع با کارکردهای یاد شده می تواند مبنایی برای سیاست گذاری های اقتصادی ــ اجتماعی یک جامعه قرار گیرد؛ از این رو تبیین این توابع، بررسی مبانی ارزشی و اعتقادی آنها و تطبیق با رهنمود های اسلام، خدمت ارزنده ای به جامعه علمی، بومی سازی علوم انسانی و سیاست گذاری یک جامعه اسلامی است.

فصل های هفتگانه کتاب نیز بر حسب ایده یاد شده تنظیم شده اند. فصل اول به تعاریف، مفاهیم و کلیات اختصاص دارد؛ در فصل های دوم تا پنجم، متغیرها و معیارهای توابع مختلف رفاه اجتماعی، تبیین و توضیح داده می شود؛ در فصل ششم، توابع مذکور از نظر گرایش به مطلوبیت و آزادی با یکدیگر مقابله می شوند؛ فصل هفتم نیز به بررسی مبانی ارزشی و اعتقادی توابع اشاره شده با نگرش اسلامی اختصاص دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما