loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رسائل عبدالقادر گیلانی: رساله فی الاسماء العظیمه للطریق الی الله، رساله ی نوریه، رساله ی غوثیه، حلاج نامه

ناشر مولی

نویسنده عبدالقادر گیلانی

مترجم حیدر شجاعی

ویراستار مریم بانو بردبار

مستندساز مریم بانو بردبار

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 120

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62480 10003022
150,000 142,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«شیخ عبدالقادر گیلانی»، صاحب کرامات و مکاشفات، در سال 470 یا 471 هجری در گیلان متولد شد. گیلانی در سن هجده سالگی راهی بغداد شد و تا آخر عمر در آن جا ماند. وی یکی از یزرگ ترین و معروف ترین شیوخ زمان خود بود و شاگردان و پیروان بسیاری داشت. او همه عمر خود را وقف تحصیل و تدریس و ارشاد و هدایت کرد و در سن نود و یک سالگی درگذشت و در بغداد به خاک سپرده شد. کتاب حاضر دربردارنده چند رساله از شیخ عبدالقادر گیلانی است. «رساله فی الأسماءالعظیمه»، «رساله نوریه»، «رساله غوثیه» و «حلاج نامه» عنوان های رسائل مندرج در این اثر است.

مادر وی گوید: «چون فرزند من عبدالقادر متولد شد هرگز در روز رمضان شیر نخورد و یک بار هلال ماه رمضان به جهت ابر پوشیده ماند. از مادر وی پرسیدند گفت: امروز عبدالقادر شیر نخورده است. آخر معلوم شد که آن روز رمضان بوده است.

خود وی می گوید: «خرد بودم روز عرفه به صحرا بیرون رفتم. دنبال گاوی گرفتم به جهت حراثت. آن گاو روی باز پس کرد و گفت: «یا عبدالقادر ما لهذا خلقت ولا بهذا امرت!» بترسیدم و بازگشتم. به بام سرای خود برآمدم حاجیان را دیدم که در عرفات ایستاده بودند. نزد مادر خود رفتم و گفتم مرا در کار خدای تعالی کن و اجازت ده تا به بغداد روم و به علم مشغول شوم و صالحان را زیارت کنم. از من سبب آن داعیه پرسید با وی گفتم. بگریست و برخاست و هشتاد دینار بیرون آورد که به میراث پدر من مانده بود. چهل دینار را برای برادر من گذاشت چهل دینار را در زیر بغل من در جامه ی من دوخت و مرا اذن سفر کرد و مرا عهد داد بر صدق در جمیع احوال و به وداع من بیرون آمد و گفت ای فرزند برو که برای خدای تعالی از تو ببریدم و تا قیامت روی تو را نخواهم دید.

همان گونه که بیان گردید او از اوان کودکی فردی خاص بود و شخصیت منحصر به فردی داشت. او در زمان حکومت ملک شاه سلجوقی متولد شد. به سبب حمایت های ملک شاه و وزیرش خواجه نظام الملک اوج دوران شهرت علم بود. اما به دلیل کشمکش وارثان تخت شاهی پس از قتل ملک شاه و هم چنین ظهور فرقه ی نزاریه از اسماعیلیه به رهبری حسن صباح و جنگ های صلیبی و فتح بیت المقدس به دست مسیحیان، ثبات و آرامش زندگانی مردم از بین رفت. ناچار اهل علم را مجبور به مهاجرت از شهر و دیار خویش نمود. عبدالقادر مستثنی از این قاعده نبود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما