loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تعطیر الانام فی تعبیر المنام: عطر خوش جان در تاویل خواب و رویا

ناشر مولی

نویسنده عبدالغنی بن اسماعیل نابلسی

مترجم سید ناصر طباطبایی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 634

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62483 10003022
620,000 589,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پدیده رویا دیدن نشان می دهد که ما هنگام خواب نیز فکر می کنیم، هر چند تفکر در رویا دیدن، از جهاتی با تفکر در بیداری فرق دارد.
این واقعیت که رویاهای خود را به یاد می آوریم نشان می دهد که خواب از خاطره هایی تشکیل می شود. دنیای خواب سراسر سکون و سکوت نیست.

در کتاب حاضر به تعبیر خواب ها پرداخته شده است.

مقدمه:
شیخ عبدالغنی بن اسماعیل بن عبدالغنی بن اسماعیل بن احمد بن ابراهیم، معروف به نابلسی (۱۰۵۰ – ۱۱۴۳ق) از متصوفین و مصنفان فراوان اثر دمشق است. در دمشق ولادت یافت و در دوازده سالگی پدرش درگذشت. پس از تحصیل فقه، اصول، حدیث، معانی و بیان، به کار تدریس و تألیف پرداخت و در مباحثی از قبیل تصوف، سفرنامه، علوم ادلی، لغت، شعر و منطق آثاری از خود به جای گذاشت.

وی حنفی مذهب بود و به دلالت سید عبدالرزاق گیلانی به طریقت نقشبندی قادری درآمد و در کتب ابن عربی و دیگر کتب صوفیه به تحقسق و مطالعه پرداخت. مردی کثیرالسفر بود و سفری به بغداد کرد و روزگاری در آنجا گذرانید و از ن پس در لبنان، قدس خلیل، مصر، حجاز و طرابلس سیر و سیاحت کرد و سرانجام به دمشق بازآمد و در صالحیه دمشق مقام کرد و در سال ۱۱۴۳ه.ق در همان جا درگذشت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما