loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معراج نامه

ناشر مولی

نویسنده آقامیرزا مهدی مدرس آشتیانی

تصحیح و تعلیق منوچهر صدوقی سها

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 92

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62485 10003022
135,000 128,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

رساله «معراج نامه» یکی از تصانیف وی است که تاکنون تصحیح و منتشر نشده است. آشتیانی در این رساله از زوایای مختلف به بررسی معراج پیامبر می پردازد و سعی در توضیح و تفسیر آن از طریقی حکمی و فلسفی دارد. این حکیم ایرانی، در این اثر برخی از شبهات پیرامون واقعه معراج را مطرح می کند و در صدد پاسخگویی به آنها بر می آید.

آقا میرزا مهدی مدرس آشتیانی، حکیم و متاله برجسته دوران اخیر است که نزد اهل حکمت با کتاب گرانسنگش «اساس التوحید» شناخته شده بود. رساله «معراج نامه» یکی از تصانیف وی است که تاکنون منتشر نشد بود. آشتیانی در این رساله از زوایای مختلف به بررسی معراج پیامبر می پردازد و سعی در توضیح و تفسیر آن از طریقی حکمی و فلسفی دارد. در این راه او برخی از شبهات پیرامون واقعة معراج را مطرح می کند و در صدد پاسخگویی به آنها بر می آید. مقدمه ای مختصر در احوال و آثار باقی مانده از میرزا مهدی نگاشتة آقای صدوقی سها در ابتدای رساله آمده است.

برخی از عناوین در فهرست کتاب چنین است:
-در بیان اینکه معراج و شق القمر از اصول است یا فروع؟و آیا از ضروریات دین اسلام است یا نه؟
-بیان اقوال و آرا مختلف در باب کیفیت معراج پیامبر (ص)
-بحث درباره امکان ذاتی و وقوعی معراج جسمانی پیامبر.
-در اثبات معراج جسمانی خاتم الانبیا
-تقریر هفده دلیل عقلی در اثبات
-پاسخ به شبهات منکرین.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما