loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی با فلسفه تحلیلی: فلسفه ریاضیات

ناشر حکمت

نویسنده مایکل دامت

مترجم مرتضی قرایی گرگانی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 182

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «فلسفه ریاضیات» را فیلسوفان برجسته تحلیلی در شاخه های تخصصی خود نوشته اند. سعی شده تا مطالب این مجموعه به گونه ای تنظیم شوند که بعنوان متن آموزشی به کار طالبان فلسفه بیاید.

«نخستین پرسش در فلسفه ی ریاضیات پرسش از جایگاه موضوع است. این پرسش به چهار پرسش فرعی تقسیم می شود. چگونه علم داریم که نظریه های ریاضی صادقند؟ ریاضیات درباره چه چیزی است؟ به بیان دیگر، اگر یک گزاره ی ریاضی صادق است، چه چیزی آن را صادق میسازد؟ به یمن چه چیزی آن صادق است؟ آیا حقیقت های ریاضی به ضرورت صادقند، و اگر چنین است، خاستگاه این ضرورت چیست؟ پاسخ ما به این پرسش ها تنها در صورتی می تواند رضایتبخش باشد که، همزمان، از عهده ی پاسخ به پرسش دیگر برآید: به کاربردن حقیقت های ریاضی در واقعیت خارجی چگونه ممکن است، و این کاربست بر چه امری استوار است؟ البته چنین نیست که فیلسوفان ریاضیات به طور تک تک، و یکی پس از دیگری به این پرسش ها پاسخ دهند. در بیشتر، بلکه همه ی موردها، نظریه های فراگیری درباره ی ماهیت ریاضیات پیش می نهند، که، در صورت درست بودن، پاسخ هایی برای همه ی آن پرسش ها فراهم می آورند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما