loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقطه رهایی

2 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده گلعلی بابایی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 220

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6252 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نقطه رهایی نوشته گل علی بابایی است . این کتاب از مجموعه یادداشت ها با موضوع جنگ ایران و عراق است . گل علی بابایی در زمان جنگ خاطرات خود را بر صفحات دفترچه اش می نوشته . اکنون این دفترچه را در اختیار دفتر ادبیات و هنر مقاوت قرار داده تا در اختیار همگان قرار دهند و قصه های ناگفته گفته شود .
بابایی در این کتاب از عملیات هایی چون والفجر مقدماتی ،والفجر4 ، بدر ، والفجر 8 ، بیت المقدس می گوید و از جاهایی چون دوکوهه ، فکه ، خرمشهر ،شوش ، آبادان ، دهلران ، مهران ، اردوگاه قلاجه ، کوههای دالاهور، دشت شیلر ،دشت پنجوین ، ارتفاعات شاخ شمیران یا د می کند . همچنین در این کتاب دلاوری های افرادی چون محمود پیربداغی در فاو ، ایثار نصرالله در بدر ، مظلومیت عمران پستی و یارانش در جزیره مجنون و بزرگی مهرداد رحیمی در فاو و حمید فلاح پور در جزیره مجنون گفته شده است .
بی قراری عشاق در لحظات نزدیک شدن به عملیات ها ، مجروح شدن و چگونگی شهادت شهدا و اماده شدن افراد برای شهادت و طلب حلالیت کردن ها و وصیت نامه نوشتن ها نیز به خوبی در این کتاب تصویرشده است .نوشته های این کتاب خاطرات بابایی از سال 1361 تا1367 را دربرمی گیرد .

همین که سایه سیاه شب روی آسمان فکه پهن شد ،عبدلله گروهان نود نفره ما را پشت آخرین خاکریز به خط رد کرد و گفت : برادرها توجه کنند قبل از حرکت به سمت نقطه رهایی لازم است توضیحی در مورد عملیات امشب بدهم . ببینید منطقه ای که ما می خواهیم عملیات کنیم ، شب قبل چند تا از گردانهای قدر لشکر روی ان عمل کردند ولی موفق نشدند . ما هم که الان می خواهیم عملیات کنیم فقط بر حسب تکلیف است و هیچ شانسی برای زنده ماندن نداریم . نه نسبت به منطقه توجیه همستیم و نه سلاح به اندازه کافی داریم . احتمال برگشتن ماهم خیلی ضعیف است . اگر کسی بین شما هست که هنوز مسئله شهادت برایش حل نشده ،می تواند با استفاده از تاریکی هوا راهش را با ما عوض کند و همین جا بماند اینجا امن است . بعد از این صحبتها عبدالله جلوتر از همه به راه افتاد و گروهان شصت نفری ما هم به دنبالش . فکه بی صبرانه انتظارمن را می کشید .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما