loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جعبه ابزاری برای فیلم ساز: چگونه با بودجه ی اندک فیلمی حرفه ای بسازیم؟

ناشر بنیاد سینمایی فارابی

نویسنده جیسن. جی. توماریک

مترجم لیدا کاووسی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 452

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

جعبه ابزاری برای فیلم ساز مشتمل بر 5 درس و 23 فصل است.

درس اول این کتاب با نام سیر تکوینی، توضیحاتی درباره فیلمنامه را ارائه داده است.
پیش تولید که نام دومین درس از این کتاب است، از 10 فصل تشکیل شده است و درباره پیش تولید، بودجه بندی، زمان بندی، بیمه، لوکیشن ها، آزمون بازیگران، گروه فیلم سازی، اتحادیه ها و اصناف، تجهیزات و طراحی تولید به علاقه مندان اطلاعات جامعی می دهد.
درس سوم «جعبه ابزاری برای فیلم ساز»، تولید نام دارد و در 7 فصل، تولید، بازیگری، کارگردانی، فیلمبرداری، صدابرداری، گریم و آرایش مو و خدمات، تغذیه و پذیرایی را دربر می گیرد.
پس از تولید، چهارمین درس این کتاب است و تدوین، جلوه های ویژه، صدای پس از تولید و موسیقی را تشریح می کند.
آخرین و کوتاه ترین فصل این کتاب که شاید بتواند مهم ترین مشخصه موفقیت یک فیلم را با خود به همراه داشته باشد، توزیع نام دارد و نکات مهمی درباره توزیع فیلم ساخته شده به کارگردانان جوان توضیح می دهد.

مقدمه: وقتی این مطالب را می نوشتم، به چیزهایی فکر کردم که دلم می خواست ۱۰ سال پیش، زمانی که تازه پا به این صنعت گذاشتم، از آن ها مطلع می شدم. نیاز داشتم کسی که عملاً فیلمی موفق را با بودجه ی اندک ساخته تجربیات خود را در اختیار من بگذارد. با در اختیار داشتن منابع، اطلاعات و رهنمودهای درست، می توان فیلمی عالی را با بودجه ی اندک ساخت. فقط باید بدانید که از کجا باید آغاز کنید. خلاق، پی گیر و بلندپرواز باشید. بزرگ بیاندیشید و رویاهایتان را وارد زندگی تان کنید و با آن ها همراه شوید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما