loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حدیث روزگار 3: خاطرات مستند سید هادی خسروشاهی؛ مجموعه ای از خاطرات از آغاز زندگی تا سال 1333

ناشر کلبه شروق

نویسنده سید هادی خسروشاهی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 376

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

این کتاب جلد سوم مجموعه «حدیث روزگار» است که به خاطرات مستند خسروشاهی درباره دو دهه اول زندگی ­اش می پردازد و حاصل10 جلسه گفتگوی کارشناسان مرکز اسناد انقلاب اسلامی شعبه قم با استاد خسروشاهی است که در سال­های 1379 و 1380 انجام شده است تا روزشمار تاریخ معاصر ایران از زبان استاد خسروشاهی بیان شود.

استاد خسروشاهی در این ده جلسه به موضوعات زیر پرداخته است: «خاندان و آغاز زندگی»، «شرح زندگی ـ نوجوانی»، «آثار، تألیفات، ترجمه­ ها»، «تکمله شرح زندگی و آشنایی با رجال خسروشاه»، «علمای تبریز، پیشه ­وری، شاه، حوزه»، «مساجد و تاریخ تبریز»، «فرقه دموکرات آذربایجان، پیشه­ وری، بی ­ریا و احمد کسروی»، «نهضت ملی ایران»، «آیت ­الله بروجردی و حوادث کم»، «آیت­ الله کاشانی، فدائیان اسلام، جبهه ملی و حزب توده و فرقه دموکرات».

در ادامه هم اسناد و تصاویری خاص و ناب از حوادث دهه 1320 و فعالیت ­های دولت پیشه وری و فرقه دموکرات می ­آید و فهرست اعلام، اماکن و کتاب­ها هم برای استفاده محققان و علاقمندان تاریخ ذکر می شود.

استاد خسروشاهی درباره فعالیت های پدر می­ گویند که «در مسائل مبارزه با رضاخان یا فرقه دموکرات پدرم به جدّ دخالت داشتند؛ یعنی دخالت در مبارزات مذهبی، اما در مسائلی از قبیل انتخابات مجلس شورا و انتخاب استاندار آذربایجان و دیدار مقامات دولتی و شهری و این­ها حتی اجازه نمی ­داد که آن­ها به ملاقات­شان بیایند یا ایشان ملاقات­شان برود.»(ص20)
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما