loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الهیات

ناشر مولی

نویسنده محمدحسین فاضل تونی

با همکاری مهناز رئیس زاده

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 159

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62552 10003022
120,000 114,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در کتاب حاضر، نویسنده پس از بیان تعریف و موضوع و فایده ی الهیات، آن را در چند بخش امور عامه، الهیات به معنی اخص و مقولات عشر، بررسی می کند. نویسنده، غایت و فایده ی الهیات را نیل به سعادت حقیقی می داند که از راه اتصال نفس انسانی به عقل فعال حاصل می شود.
وی در بخش امور عامه مباحثی چون وجود و عدم، اصالت وجود یا اصالت ماهیت، دلایل توحید و... را مطرح می سازد. وی هم چنین در بخش الهیات به معنی اخص از موضوعاتی چون اثبات واجب الوجود، صفات واجب الوجود، علم خداوند و... سخن می راند.

وی در این بخش، صفات خداوند را بر دو دسته می داند؛ اول، ثبوتیه و دوم سلبیه. بر همین اساس، وی صفات ثبوتیه را صفاتی می داند که برای خدا محقق هستند و صفات سلبیه را صفاتی می داند که ذات باری تعالی از آن ها منزه و مبرا است. در پایان نیز شرح حال و مشرب فلسفی ملاصدرا به عنوان تکمله ذکر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما