loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آن سلطان دنیا و دین: ابراهیم ادهم از پادشاهی تا ...

ناشر مولی

نویسنده حسن نصیری جامی

تعداد صفحات : 336

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62597 10003022
295,000 280,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب، به شرح سرگذشت «ابراهیم ادهم» پرداخته شده است. در اثر حاضر، تلاش بر آن بوده که مدخل هایی مهم و مؤثر در زندگی و احوال «ابراهیم ادهم» به عنوان یکی از زاهد ـ صوفیان خراسانی مورد مطالعه قرار گرفته و شیوه و منش همراه با فتوت و جوانمردی وی در زمانه ای پرآشوب و ناهموار که بسیاری از اهل فضل و تقوی، نجات ایمان خود را در عزلت، خلوت و رفتارهای خلاقانة خداجویی می دانسته اند، شرح داده شده است.

ابواسحاق ابراهیم بن اَدهم بن سلیمان بن منصور البلخی العجلی ،متولد سال 100 هجری و در گذشته سال 161 هجری، اهل بلخ و از صوفیان بنام می باشد. دربارهٔ علت روی آوردن ابراهیم ادهم به سلوک و فقر داستان های زیادی روایت شده است، که یکی از آنها این است که می گویند در ابتدا ابراهیم پادشاه بلخ بود، روزی چشمش به مردی افتاد که در زیر سایه کاخ او نشسته بود و دیری نپائید که تکه نان خشکی از خورجین خود بیرون آورد و شربتی نوشید و سپس به پشت خوابید. ابراهیم از دیدن این صحنه مانند آدمی که از خواب بیدار شود از خواب غفلت بیدار شد و دست از لباس پادشاهی برداشت و راه فقر و سلوک را در پیش گرفت.

پس از این ماجرا ابراهیم ادهم از بلخ بیرون آمد و به قولی نُه سال در غار(هفت غار) دامنه بینالود نیشابور سکونت می گزیند و ناشناس زندگی می کند و بعد از اینکه شناخته می شود از نیشابور بطرف مکه و مدینه و به خدمت امام محمد باقر می رسد و در مکه از دنیا می رود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما