loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تصوف ایرانی و عزاداری عاشورا: نقش عاشورا، اهل فتوت و قلندریه در بنیان گذاری آیین های محرم

ناشر آرما

نویسنده محمد مشهدی نوش آبادی

ویراستار موسسه ویراستاران

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 280

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62619 10003022
200,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در کتاب «تصوف ایرانی و عزاداری عاشورا» که به نقش صوفیه، اهل فتوت و قلندریه در بنیان گذاری آیین های محرم می پردازد، ابتدا ضمن معرفی موضوع و دسته بندی و مرور منابع، سابقه ی عزاداری در سنت اسلامی و ایرانی بررسی شده است.

اهل فتوت، اعم از فتوت صوفیانه و عیاری و نیز نسبت آنان با تصوف، کنش های آیینی قلندریه و نقش این گروه ها در برپایی آیین های عزاداری محرم از دیگر مطالب این کتاب است.

نقش صوفیه در اجرای هنرهای آیینی مربوط به واقعه ی عاشورا، همچون قصه خوانی و نقالی، روضه خوانی و تعزیه، از دیگر مباحث مطرح شده در کتاب تصوف ایرانی و عزاداری عاشورا می باشد.

پرسش اصلی کتاب این است که آیا صوفیه در برپایی آیین های عزاداری نقش داشته اند؟ در صورت مثبت بودن پاسخ، میزان تأثیر گذاری آن ها بر آیین های عزاداری محرم به چه اندازه بوده است و کدام یک از عناصر و آیین های عزاداری به طور مشخص اصلی صوفیانه دارد؟

فرضیه مطرح شده در کتاب تصوف ایرانی و عزاداری عاشورا این است که صوفیه بر آیین های عزاداری به طور اساسی و تعیین کننده تأثیر گذاشته و بلکه منشأ بسیاری از آن هاست.

بسیاری از آیین ها و عناصر عزاداری یا به کلی صوفیانه است یا اینکه صوفیان واسطه انتقال آن از فرهنگ ایرانی و شرقی به فرهنگ شیعی و اسلامی بوده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما