loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طبیعت و شهر در تعالیم و فرهنگ اسلامی

ناشر مرسل

نویسنده محسن شاطریان | امیر اشنویی | محمود گنجی پور

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 384

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 62707 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
79,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر از چهار فصل به شرح ذیل تشکیل شده است: فصل اول شامل مباحث انسان، طبیعت و اسلام است که به بررسی، شناسایی، ویژگی ها، نحوه ارتباط انسان با جهان خارج و رویکرد اسلام و اندیشمندان مسلمان به طبیعت میپردازد. فصل دوم به بررسی رویکرد اندیشمندان به شهر اسلامی و پدیده های آن، شامل مفاهیم شهرسازی از دیدگاه رسول اکرم (ص) و حضرت علی (ع)، رویکرد اندیشمندان مسلمان به شهر و مدنیت، همچنین رویکرد اندیشمندان غیر مسلمان به شهر اسلامی میپردازد. فصل سوم با عنوان پدیده های جغرافیایی و شهر اسلامی شامل عوامل جغرافیایی، تکوین و گسترش و نابودی شهرها، تحولات جغرافیایی شهر و شهرنشینی پس از پیروزی اسلام، عوامل نهادی شهرهای اسلامی، عناصر و اجزای شهر اسلامی و تأثیر وقف و هجرت بر شهر اسلامی مورد بحث و بررسی قرار میگیرد. فصل چهارم به بررسی مباحث مدرنیته، فقه اسلامی و شهر، شامل توصیف شهر اسلامی، اصول و ماهیت شهر اسلامی، تأثیر فرهنگ و تمدن غربی بر شهرهای حوزه فرهنگ اسلامی، اثر مدرنیسم بر شهرهای اسلامی، مشکلات برنامه ریزی برای شهرهای اسلامی و هویت اسلامی و توسعه مدرن میپردازد.

این کتاب طبق سرفصل یکی از دروس کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری تنظیم یافته است. بدین لحاظ منبع مفیدی برای اساتید، محققان و دانشجویان این رشته میباشد. همچنین امید است این کتاب مورد توجه دانشجویان و اساتید رشته های معماری و شهرسازی اسلامی، مدیریت شهری، علوم اجتماعی، ادیان و عرفان، فقه و حقوق اسلامی و مهندسان مشاور شهرسازی و کلیه مراکز مطالعات و برنامه ریزی شهری و منطقه ای و مسئولان مربوط نیز قرار گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما